sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Din intelepciunea noastra populara


                                           Socoteala lui   HAPLEA
                                              de Nicolae Batzaria




Haplea-al nostru sa traiasca,
OPT magari o data AVEA
Si de teama sa nu-i piarda
Toata ziua-I numara:

-Unu, doi,trei…sapte.
Hei! Iar pe unul l-am pierdut!
Mai acu, vreo trei minute,
Opt la numar am avut!

Stau calare, unu-i lipsa,
Iar de-I numar stand pe jos
Sunt cu totii. Ce dracie!
Ce mai treaba fara rost!

Trece unul. Haplea-l striga:
-Mai voinice, vino-ncoa!
Caci minune cum e asta,
In viata n-oi vedea!

Dar drumetul vede-n data
De ce Haplea-i in greseala:
Pe magarul de sub dansul
Nu-l trecea la socoteala.

Si-i graieste: stai Calare.
Si incepe-ntai cu tine,
Doar asa e lucru sigur,
Socoteala iese bine!

Haplea-ncaleca pe unul
Si din nou cand socoteste
-Unu – ntai zicand la dansul,
Opt in cap ii nimereste!

 -Iaca frate, asta fuse,
Eu, PE MINE, m-am pierdut.
Multumescu-ti mai badita,
Mare bine mi-ai facut!


Dar ma jur, ca pana-acuma,
Nici prin minte nu-mi trecea
Ca-mpreuna cu magarii
Sa ma numar, trebuia!


( 7+UNU = OPT , cand sta ,, pe jos,, este impamantat bine, constient ca spirit in corp fizic,  magarii … imi aminteste de intrarea lui Isus in Ierusalim calare tot pe un ….magar, nascut intr-un staul de oi in care se afla un magar, cred ca are o alta semnificatie! … )


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu